Blok VI. Jak zvládnout všechny ty změny? (Adaptace na životní změny)
Cíl
prakticky zaměřená příprava na přechod mezi jednotlivými stupni vzdělávání a příprava na vstup na trh práce, blok je zaměřen na rozvoj dovedností, z toho důvodu není uvedena informační základna (předpokládá se syntéza všech informací uvedených výše).
Očekávané výstupy
-
žáci mají rozvinuté komunikativní dovednosti a dovedou je obratně využívat při pracovních pohovorech
-
žáci jsou vedeni k přemýšlení o způsobech, jak je možné se na tyto změny připravit a jak je zvládnout.
Výběr aktivit:
Oddíl 1. Chci umět dobře komunikovat (Komunikativní dovednosti a jejich rozvoj)
-
Převyprávění kresby (Časová dotace: 35 minut)
-
Jednosměrná komunikace (Časová dotace: 20 minut)
-
Pozvánka na koncert (Časová dotace: 30 minut)
-
Povídka na pokračování (Časová dotace: 20 minut)
-
Neverbální kooperace dvojic (Časová dotace: 45 minut)
Oddíl 2. Vždycky je co zlepšovat...(Seberozvojové techniky)
-
Trosečník (Časová dotace: 30 minut)
-
Šestý smysl (Časová dotace: cca 30 minut)
-
Dědečkové a vnoučci (Časová dotace: 45 minut)
-
Promarněný čas (Časová dotace: 30 minut)
-
Padání ve dvojici (Časová dotace: 15 minut)
-
Triáda (Časová dotace: 40 minut)
Motivační spot
Dále také viz
-
Wedlichová I., Mrázová E., Šikulová R.: Pomáháme žákům s výběrem vzdělávací a profesní dráhy, Most: Hněvín, 2007
-
Blažková, J.: Moje volba – pracovní učebnice pro žáky 8. a 9. tříd, Most: Hněvín, 2006
-
Horská V., Zemánková H.: Volba povolání – pracovní sešit, Most: Hněvín, 2005
-
Kincherová, Jonni: Psychologické testy pro kluky a děvčata, Praha: Portál, 1998
-
Mezera, A.: Pro jaké povolání se hodím? Praha: Computer Press, 2008.
-
Barrett, J.: Motivační a osobnostní testy pro výběr povolání, Praha: Computer Press, 2004
-
Valenta, J.: Učit se být, Praha: Agentura STROM a AISIS, 2003