Promarněný čas
Motivační úvod
Řekli jste si někdy o něčem: Tak tohle byla ztráta času? V jaké situaci? V budoucím zaměstnání bude kromě vašich schopností posuzována také dovednost efektivně využít čas. Myslíte si, že svůj čas využíváte efektivně? A co lidé ve vašem okolí? (rodiče, sourozenci, kamarádi…)
Popis aktivity
Třída se rozdělí na menší skupinky po cca 5 lidech. Každá skupinka bude mít za úkol popsat den člověka v jejich věku, který promarní celkově hodně času. Při vymýšlení mohou i trochu přehánět.
Je dobré, když se do vymýšlení zapojí všichni žáci a každý zde uplatní své vlastní zkušenosti s „požírači“ času. Po ukončení činnosti přednesou skupinky postupně své portréty ostatním.
Závěry, reflexe
Jak se vám aktivita líbila? Jak probíhala tvůrčí činnost ve vaší skupině? Co jste si z aktivity odnesli pro sebe? Uvědomili jste si své „požírače“ času? Čím vy osobně nejčastěji ztrácíte čas?
Pomůcky
Pro každou skupinku tužka a papír
Časová dotace
30 minut
Zdroj
Hermochová, S.: Hry pro život 1 – sociálně psychologické hry pro děti a mládež