Úroveň spolupráce 3
Úroveň 3
Tuto úroveň lze již z pohledu přínosů pro žáka a konkrétní výsledky učení hodnotit jako dostatečnou, nikoli však ještě zcela ideální:
-
obsah odborného výcviku a praxe v reálném pracovním je dobře sladěn s ŠVP, jež škola přizpůsobuje potřebám zaměstnavatelů (firma se účastní na tvorbě a přizpůsobování ŠVP),
-
účast odborníků z firmy u závěrečných zkoušek není jen formální,
-
rozvinutá spolupráce zahrnuje další aktivity počínaje náborem žáků (práce s rodičovskou veřejností), přes stáže učitelů, přípravu výukových materiálů a nabídku volnočasových aktivit, po soutěže a společné prezentace výsledků práce žáků,
-
firma má systematickou rozvinutou spolupráci v rámci několika činností, s ostatními zůstává spolupráce na úrovni 2.
V praxi nejsou jednotlivé kooperační aktivity zcela provázané. Zaměstnavatel se sice podílí na tvorbě a revizi ŠVP, chybí však často mechanismus průběžného přizpůsobování výuky či odborného výcviku či praxe na základě konkrétních individuálních specifik žáků a reflexe aktuálních trendů a predikce budoucích potřeb. Spolupráce je tak upravována „jednou za čas“, nikoli průběžně na základě aktuálních zpětných vazeb od žáků, odborníků z praxe či pedagogů.