Práce - jaké s ní mám zkušenosti?
Motivační úvod
Žákům je představeno jedno z ústředních témat kariérového poradenství - práce.
Nejprve proběhne „asociační kolečko“ – každý žák řekne něco, co se mu v souvislosti se slovem práce vybaví. Učitel může tyto nápady např. zaznamenávat na tabuli.
Popis činnosti
Po úvodní aktivitě budou žákům rozdány lístečky s otázkami, nad nimiž se žáci mají zamyslet:
-
Kde se ve svém životě s tímto tématem setkávám?
-
Co by mne o tomto tématu případně zajímalo vědět?
-
K čemu by mi mohlo být, kdybych se o tomto tématu dozvěděl něco, co ještě nevím?
-
Jak by se dalo toto téma propojit s něčím, co mě zajímá?
Závěry, reflexe
Cílem aktivity je umožnit žákům, abys i propojili téma „práce“ s vlastními zkušenostmi nebo zájmy.
Diskuzí obsahující mj. níže uvedené otázky se skupina dostane k závěru, že práce je nutnou součástí života, lidé v práci tráví mnoho času a proto je důležité, aby je daná práce bavila, uspokojovala jejich potřeby.
Každý žák bude veden k zamyšlení nad souvislostí mezi svým budoucím pracovním uplatněním a svým současným životem.
Možné otázky do reflexe: Objevuje se práce ve Vašem životě? V jaké podobě? Proč vlastně lidé pracují? Kolik hodin denně tráví lidé v práci? Je to hodně nebo málo?
Pomůcky
Pro každého žáka lísteček s připravenými otázkami k zamyšlení.
Časová dotace
20 minut