Kdo jsem?
Motivační úvod:
Sebepoznávání je důležitou součástí přípravy na další studijní a profesní cestu. Chceme-li poznávat vlastní osobnost, musíme v první řadě o sobě začít více přemýšlet. Následující nedokončené věty vás mohou vést k zamyšlení nad otázkou „Kdo jsem?“.
Popis činnosti
Každý žák dostane formulář „Kdo jsem“ (viz pomůcky níže). Ten žáci v klidu a samostatně vyplní a poté se rozdělí do čtveřic, v nichž proběhne diskuze a zhodnocení výsledků aktivity.
Závěry, reflexe
Ve čtveřicích, které si sestaví sami žáci, si účastníci své zápisy vzájemně předčítají a hovoří o nich. Možné otázky pro zamyšlení: Která otázka se vám zdá zvlášť důležitá? Na kterou otázku se vám nejobtížněji odpovídalo? O kom jste se dozvěděli něco nového? Do diskusní čtveřice si vás někdo vybral nebo jste si vybrali sami? Zkuste vymyslet, které otázky byste měli zodpovědět, aby se o vás vaši spolužáci mohli dozvědět víc? Vymyslete otázky, kterými byste se dozvěděli to, co vás zajímá pokud byste byli např. šéfové firmy při přijímání nového vedoucího dílny, vedoucí náročné výpravy, který má vybrat účastníky…
Pomůcky
Pro každého žáka: tužka, formulář Kdo jsem
Časová dotace
30 minut
Zdroj
Hermochová, S. a kol.: Hry do kapsy V.