Co studovat, abych mohl/a být...
Motivační úvod
Při výběru SŠ nejde jen o to, jakou školu si vybrat, ale také o to, co mohu po absolvování této školy dělat, čím se budu moci živit. Už samotný výběr školy člověka směřuje k nějaké skupině povolání.
Popis činnosti
Žáci utvoří skupinky po cca 4 lidech. Každá skupinka dostane 2 obálky - v jedné obálce budou papírky s názvy profesí, ve druhé obálce papírky s názvy škol, případně studijních oborů (např. kuchař – střední odborné učiliště gastronomické, obor kuchař-číšník, konstruktér – VŠ, fakulta strojní…, lékař – VŠ, lékařská fakulta, účetní – SŠ ekonomická, učitel – VŠ, pedagogická fakulta, novinář – VŠ, žurnalistika, psycholog – VŠ, fakulta filozofická, nižší zdravotnický personál – SŠ zdravotnická, úředník v bance – SŠ ekonomická…). Úkolem každé skupinky bude správně přiřadit jednotlivé profese k možnostem vzdělání.
Závěry
Žáci si ujasní souvislost mezi studovaným oborem a následným uplatněním v praxi, rozšíří si informace o možnostech studia a uplatnění.
Pomůcky
Pro každou skupinku
-
2 obálky - v jedné obálce papírky s názvy profesí, ve druhé obálce papírky s názvy škol a oborů
Časová dotace
20 minut