Blok III. O čem může být vzdělávání? (Svět vzdělávání)
Cíl
Všeobecná orientace ve studijních oborech a možnostech uplatnění jednotlivých oborů na trhu práce.
Očekávané výstupy
-
žáci se orientují v české vzdělávací soustavě, mají přehled o školách v kraji
-
žáci si uvědomují vztah mezi vzděláním a uplatněním na trhu práce, mají přehled o požadavcích trhu práce na absolventy jednotlivých škol
-
žáci získají základní informace o průběhu přijímacího řízení na SŠ (přihlášky, talentové zkoušky…)
-
žáci pochopí význam celoživotního vzdělávání a mají přehled o možnostech dalšího vzdělávání ve svém kraji
-
žáci dokážou efektivně vyhledávat, porovnávat a zpracovávat potřebné informace
Výběr aktivit
Oddíl 1. Jaké mám vlastně možnosti? (Školy v Plzeňském kraji, podmínky přijetí, uplatnění absolventů na trhu práce)
-
Není škola jako škola (Časová dotace: 20 minut)
-
Co studovat, abych mohl/a být... (Časová dotace: 20 minut)
-
Myslím si, že ano! Nebo ne? (Časová dotace: 35 minut)
-
Reklama na střední školu" (Časová dotace: 90 minut)
Oddíl 2. Jak se připravit…(Praktická příprava na změny související s ukončením základní školy)
-
Můj „přijímačkový den (Časová dotace: 45 minut)
-
Ideální bytost (Časová dotace: 45 minut)
-
Malá zkouška pozornosti (Časová dotace: 10 minut)
-
Moje motivace ke studiu (Časová dotace: 30 minut)
-
Jak se správně učit? (Časová dotace: 40 minut)
Oddíl 3. Jednou to učení skončí. Nebo ne? (Celoživotní vzdělávání, možnosti dalšího rozšiřování kvalifikace)
-
Co, proč, jak? (Časová dotace: 20 minut)
-
Test na učební typy I. (Časová dotace: 30 minut)
-
Test na učební typy II. (Časová dotace: 30 minut)
-
Co potřebujeme k celoživotnímu učení? (Časová dotace: 45 minut)
Motivační spot
Dále také viz
-
Blažková, J.: Moje volba – pracovní učebnice pro žáky 8. a 9. tříd, Most: Hněvín, 2006
-
Horská V., Zemánková H.: Volba povolání – pracovní sešit, Most: Hněvín, 2005
-
Mezera, A.: Pro jaké povolání se hodím? Praha: Computer Press, 2002.
-
Strádal, J.: Člověk a svět práce. Praktické činnosti pro 6. – 9. ročník ZŠ, Praha: Fortuna, 2007