Blok V. V čem je moje budoucnost? (Ujasňování vlastního profesního směřování)
Cíl
ujasnit si co chci v životě dělat a jak toho mohu dosáhnout.
Očekávané výstupy:
-
žáci si dokážou utvořit konkrétnější představu o směru svého dalšího vzdělávání
-
žáci se učí přemýšlet o různých alternativách dalšího studia v souladu s aktuálními požadavky trhu práce
-
žáci chápou nutnost celoživotního vzdělávání
Výběr aktivit
Oddíl 1. Stojím na rozcestí. Kudy dál? (Představy o dalším vzdělávání)
-
Nedokončené věty (Časová dotace: 30 minut)
-
Ideální škola (Časová dotace: 45 minut)
-
K čemu může být dobrý prospěch? (Časová dotace: 30 minut)
-
Co vyčteme ze známek? (Časová dotace: 35 minut)
-
Jak se rozhodovali dospělí kolem mně (Časová dotace: 10 minut na 1 účastníka)
Oddíl 2. Už vím čím bych chtěl/a být (Představy o budoucí profesi)
-
Referáty na téma moje budoucí povolání (Časová dotace: 45 minut + čas na prezentaci referátů)
-
Moje vzory (Časová dotace: 30 minut)
-
Čím bych mohl/a být? (Časová dotace: cca 30 minut)
-
Sraz třídy po dvaceti letech (Časová dotace: 45 minut)
-
Kariérní strom (Časová dotace: 45 minut)
Dále také viz
-
Wedlichová I., Mrázová E., Šikulová R.: Pomáháme žákům s výběrem vzdělávací a profesní dráhy, Most: Hněvín, 2007
-
Blažková, J.: Moje volba – pracovní učebnice pro žáky 8. a 9. tříd, Most: Hněvín, 2006
-
Horská V., Zemánková H.: Volba povolání – pracovní sešit, Most: Hněvín, 2005